Auta




Najbardziej sportowy model oferowany przez firmę Audi. Auto bazuje technicznie na Lamborghini Gallardo coupe, jest pierwszym w historii marki autem z centralnie umieszczonym silnikiem i weszło do sprzedaży od połowy 2007 roku, z silnikiem V8 o pojemności 4.2 L i mocy 420 KM . Silnik widoczny jest dzięki oszklonej pokrywie, opcjonalnie podświetlanej diodami LED. Mimo sportowego charakteru, R8 ma być równie cichy, komfortowy i przystosowany do codziennego użytkowania, jak jego konkurent, Porsche 911. Zupełną nowością jest zastosowanie zawieszenia Audi magnetic ride, gdzie do amortyzatorów zamiast oleju wlewany będzie specjalny fluid, którego lepkość będzie regulowana przez pole elektromagnetyczne. Wnętrze jest skonstruowane pod kątem wygody kierowcy. Wykonane jest ze skóry, aluminium i włókna węglowego. Auto może być wyposażone w 6 biegową skrzynię manualną, lub w 6 biegową skrzynię sekwencyjną ‘R-Tronic’. Auto zdobyło wiele wyróżnień w prasie branżowej i dość powszechnie zostało uznane za realną alternatywę dla Porsche 911.

W 2009 roku wyszła na rynek wersja 5.2l FSI V10 o mocy 525 koni, zarówno w wersji coupe jak i Spyder. Wersja ta wykorzystuje silnik z Lamborghini Gallardo LP560, który poddano kilku modyfikacjom i zdławiono jego moc (w Gallardo silnik mi 560 koni). W roku 2010 ukazała się wersja V8 Spyder.

TESTY/RECENZJE:
1. auto motor i sport--__-------2. TopGear
3. Autocar-----------_------------4. Car And Driver
5. EVO---_-----------_------------6. Auto Świat
pojemność:V8 4200 cm³
moc silnika:420 KM
przyśpieszenie 0-100km/h:0-100km/h:4,6 s
prędkość max:300 km/h
ilość miejsc:2